Vaiko pasaulio pažinimas prasideda nuo jo gimimo momento. Jau nuo pat pirmųjų gyvenimo dienų vaikas pradeda suvokti aplinką, ją tyrinėti ir suprasti. Šie ankstyvieji patyrimai leidžia vaikui kurti sąvokas apie pasaulį ir save. Jis mokosi per savo sąveiką su tėvais, artimaisiais ir aplinka, darželiu, savo gimtojo krašto, gyvosios ir negyvosios gamtos stebėjimu, bei per įvairias patirtis. Tai yra nuolatinis, nepaliaujamas procesas, kuris formuoja vaiko suvokimą ir supratimą apie pasaulį. Tačiau šiuolaikinis šeimų gyvenimo tempas dažnai būna greitas ir intensyvus. O laisvalaikis dažniausia vykstantis prekybos centruose ar namuose prie kompiuterio, gerokai sumažina “žalio” laiko kiekį mažųjų dienose. Vaikai keliaudami ekologiniu takeliu turės unikalią galimybę atrasti gamtos grožį, tyrinėti jos įvairovę ir sužinoti apie aplinkosauginę atsakomybę. Tai puiki proga mokytis apie aplinką ir jos svarbą ateities kartoms. Senovėje ekologijos terminas nebuvo naudojamas, buvo svarbus natūralus gyvenimo būdas daugelyje kultūrų. Senovės žmonės gyveno labai arti gamtos ir dažnai buvo priklausomi nuo jos išteklių. Žmonės gyveno paprastai, tausodami gamtos išteklius ir žinoma turėjo gyventi derindami savo gyvenimo būdą su aplinkos tvarumu.
Šiais laikais ekologija yra labai svarbi ir aktuali tema, atsižvelgiant į daugelį aplinkos iššūkių, su kuriais susiduria mūsų pasaulis. Tačiau pastebima, kad vaikams, ekologija nėra dažna kasdieninio gyvenimo tema, jie gali tiesiog nepaisyti jos arba nesuprasti jos svarbos. Dabar vaikai labiau suinteresuoti kitomis temomis, tokiomis kaip žaidimai, draugai ar mėgstamos veiklos, negu ekologija. Tačiau tai nereiškia, kad vaikai negali mokytis ir suprasti ekologijos temų. Svarbu skatinti juos tyrinėti gamtą, stebėti aplinką, užduoti klausimus ir suteikti jiems galimybę išreikšti savo nuomonę apie ekologiją. Taip pat vaikams reikia kuo daugiau suteikti informacijos, kaip atsakingai elgtis su gamta ir aplinka. Šios pastangos gali padėti formuoti stiprų ekologinį sąmoningumą ir atsakomybę jau nuo pat mažumės. Todėl šiais metai planuojame vasaros stovyklą „TVARUS DARŽELIS: KARTU UŽ EKOLOGIJĄ IR SAVO KRAŠTO TRADICIJAS“, kurioje vaikai turės galimybę iš arčiau susipažinti su atliekų tvarkymu, kaip tinkamai rūšiuoti šiukšles. Kalbėsime apie ekologija seniau ir dabar, įtrauksime praktines veiklas, kurios leidžia vaikams mokytis per patirtį. Tyrinėsime gamtą, stebėsime augalus, gyvūnus, taip padėsime vaikams geriau suprasti ir vertinti gamtos grožį ir svarbą, padėsime vaikams formuoti vertybines nuostatas ir supratimą apie aplinkosaugą bei tvarumo principus, tuo pačiu susipažinsime su žemaičių kulinariniu paveldu.
Mokytoja metodininkė Vilija Gerikienė